Subuda adı bu şifa türünün ‘keşfeden’ adam adına atfen konulmuştur (Бапака (Мухаммада Субу Сумохадивиджойо, 1901 – 1987). Enerjiye de Latihan deniyor. Türkiye’de henüz az duyulmuş olan bir şifa sistemi olabilir. Gerçi Bennett’in birçok eseriyle tanışmış olsak bile bazı eserlerinde yaptığı gibi ‘Subuda Hakkında’ olarak adlandırılan eserinde de tahmin edebileceğimizden daha çok bilgi vermeye çalışmıştır. Bennet, bu enerji türünü Batı dünyasına tanıtmaya, oradan da tüm dünyaya yaymak ve aracılık etmek için çabalamıştır. Ve üstesinden de gelmiştir. Banak’ın kendi eserleri de olmasına rağmen Bennet’in bu eseri çok mühim yer tutmaktadır. Çünkü (yazarın başka yazılarında da olduğu gibi) sadece bir şifa türü değil de tüm İnsaniyetin ruhsal evrimi (şuursal devrimi vs) açısından ele alınmış bir açılıma sahip şekilde irdelemeye alınmış ve hatta tüm dünyaya yayılması yolunda ciddi bir noktaya getirmekte şahsen aktif iştirakçi olmuştur. Fakat latihan enerjisini pratik yapmanın bir kapalı sektaçılık haline getirmemek, tüm sorunları çözen bir şey gibi haline getirmemek önemlidir.
Ve giriş kısmının en son cümleleri de şunlar olsun: Pak Subuh ve Bennett’in vurguladıkları gibi, bu enerji bir inanç(din) ve ya onun yerine geçecek bir şey değildir. Ama latihan sadece inanca giden yolumuzu pekiştiren, verimlileştiren, anlamlılaştıran bir YOL’dur (zira dardır kapıları ve yolu uzun-incedir hayata götüren yolun ve çok az sayıdakiler geçebilirler oradan’ demiştir yazarın kendisi)…
Yine kendisinin dediğine göre, bu kitap ilk yayınlandığına sadece 100 gün geçtikçe onun şimdiden çok başarılı olduğuna şahit olmuş, ki ABD, Avustralya, Endonezya, Singapur ve Saylon’a yayılmış durumdaymış. Bu enerjinin Gurdjiyef tarafından öngörülmüş (kehanet edilmesi) olması Onun Dördüncü Yol’undan dolayı ortaya çıkmış olması ve Tibet ve herhangi kökenini tarihi acıda bağlamayı gerektirmezmiş. Tek elmanın iki tarafı gibi bir birini dolduran yarım parçalar olarak görülmesi lazım olduğu da kitabın giriş kısmında özellikle vurgulanmıştır. Bennet’i yeni şeyleri anlatırken eskilere veya bilimselliğe temellendirme gibi güdüsünden olabilirmiş ki bu yönde (esassız olan şeyleri anlatıyor gibisinden) suçlamalara maruz kalmamak için öyle olduğunu itiraf ediyor. Bu enerjinin doğası hakkında şahsen Pak Subuh da pek çok şey anlatmamış, ki doğaüstü güçlerinin gerçek doğası hakkında henüz kendini tam olarak çözemeyen insan bilinci dil kavramı çerçevesinde ne anlatılabilinir? Fakat üst üste çok sayıda olan ‘tesadüf’ler şelalesi ve çok hızlı yayılmasıyla ilgili Bennett şunu belirtiyor ki yönetici Şuur’un (ki insan bilincinden çok daha üstündür) bizzat el attığı durumlarda olabileceği olaylar silsilesi belirtisi görülmüş. Velhasıl bu enerji türü ile çalışmaya başlayan yüzlerce insanlar, rehberlik eden kararlı ve dinamik bir ruhu-iradeyi hissediyorlar. Aslında ise kendi hayat tecrübeleri temelinde ortaya çıkan derin inancı başka insanlara aktarmak diye bir şey yoktur. İnsan, kendi yaşamı içinde bir yeni şeyle karşılaşır, ki bu arada sadece içsel anlamda değil, dış hayatıyla örtüşen bir şekilde ve bunun ne tesadüf ve ne kendi zekasından ötürü de olmadığına emin oluyor.
O ‘hayat tarzı’nda değişimi görür ve çoğunlukla yakınları bu değişimi görseler de birkaç cümlede ifade edemezler. Bu noktada otobiyografiler lazım, ama her kes kendi hakkında anlatamaz, gerçi birkaç insanın bunun üstesinden geldiği bilinir ve zamanı geldiğinde, bu yazılar yayınlandığında ortaya çıkan bir analitik çalışma zaten esas konuyu ortaya çıkaracaklar (tüm anlatılanlardan daha etkili olacaklar)- diyor üstat.
Genel çizgilerde düşüncelerini şu sonuca getirmiş olduğunu bildirir: dünyada bir Şuurlu Güç (benim de henüz pek konuyla ilgili kaynaklarla çalışmalar yapmadan önce de yazı ve anlatımlarımda içgüdüsel olarak ‘şuurlu enerji’ olarak tanımladığım-N.İ.Güçsav) faaliyet gösteriyor ve bazı kişiler ve toplulukların onunla bağlantıya geçmeleri için bir araçtır. Onunla kontakta (etkileşime) girdikten sonra ondan yardım alabilir ve ona hizmet edebilirler.
Bu enerjinin ifade şekilleri oldukça çeşitlidir ve biz onun en net şekliyle dışavurumunu tek ve esas (kaynak) olarak ele almak eğiliminde olmalıyız.
(http://fourthway.narod.ru/lib/Bennett/subud/10.htm (5 of 13)19.07.2007 19:20:59 Предисловие. О Субуде. Дж. Беннетт).
(devam edecek)